28 lut 2016, 22:09:57

#18: Zapisz jako...

Będzie to opowieść o cyfrowych danych. O tym, jak wyglądają dane w powiększeniu, jak działają rożne nośniki danych, jakie są sposoby przetwarzania, zapisu i zabezpieczania danych na długie lata. W ogóle jak wygląda BHP zapisanych przez Was bitów informacji. A na koniec, z tą wiedzą wypracujemy skuteczne, proste, tanie i dostępne sposoby pracy z danymi. Po tym filmie każdy stanie się świadomym użytkownikiem swoich danych.

SUBSKRYPCJA PŁATNA: WYKUP DOSTĘP DO PEŁNEJ WERSJI FILMU

#17: Czas relaksu

Zabierzemy Was ze sobą w podróż pełną przygód i wrażeń. Do pracy. Ale poniekąd też na backstage całego festiwalu. Też, bo oczywiście również bardzo intensywnie będziemy pośród Was. Znowu będzeimy wszędzie! Pokażemy jak i czym wykonaliśmy zdjęcia, które nie tylko zapewniły nam trzecie miejsce w jednym z najbardziej prestiżowych polskich konkursów fotografii prasowej, ale również okazały się najbardziej rozchwytywanymi zdjęciami, jakie kiedykolwiek wykonaliśmy. Będzie cudownie!

SUBSKRYPCJA PŁATNA: WYKUP DOSTĘP DO PEŁNEJ WERSJI FILMU

#16: Władca barw

Od spektrum światła, przez przestrzenie barwne, głębię kolorów, balans bieli, dynamikę, podstawy tworzenia profili barwnych, aż po poprawną kalibrację monitora, środowisko pracy z kolorem i zarządzanie kolorem w systemie operacyjnym, czyli o kolorach od A do Ź.

SUBSKRYPCJA PŁATNA: WYKUP DOSTĘP DO PEŁNEJ WERSJI FILMU

#13: Faku

Odpowiadamy na 22 najczęściej zadane pytania. Rzeczowo, sumiennie, z przykładami i uczciwie.

#12: Wygodne jak profile

Pokażemy Wam jak wygląda to nasze "nie obrabianie zdjęć", czyli jak wygląda nasza praca nad zdjęciami od zaplecza. Szybko, łatwo, przyjemnie i automatycznie. Tak my przygotowujemy pliki dla klientów.

#11: Jak brzytwa z automatu

To film o łapaniu ostrości. I to w automacie, bo tak się teraz łapie ostrość. Na pierwszy rzut oka, nie bardzo jest o czym mówić, automat to automat, ale kiedy na forach wystawiamy nasze reportaże na pożarcie, akurat za ostrość jesteśmy przeważnie chwaleni. Coś więc musi być na rzeczy i z pewnością nie jest to, jak często słyszymy, zasługa sprzętu, bo my fotografujemy dokładnie takimi samymi aparatami jak każdy z Was, często może nawet gorszymi. Problem musi tkwić więc w technice pracy autofokusem i mówimy o tym przez ponad pół godziny.

#9: 081, kierunkowy do Lublina

Pewnego przeciętnego popołudnia otrzymaliśmy propozycję wykonania sesji zdjęciowej dla pracowni architektonicznej 081 architekci. Kiedy na blogu pokazaliśmy gotowe zdjęcia, ewidentnie nie wszyscy załapali co widzą i wielu myliło rendery ze zdjęciami i na odwrót. Jak zwykle, w krótkich żołnierskich słowach postaram się opowiedzieć więc o tym, że nie była to bułka z masłem i poopowiadam, jak radziliśmy sobie z przeciwnościami.

#8: Fotografia nieśmiertelna

Kiedy w ubiegłym roku zainteresowaliśmy się poważnym obiektywem makro, decyzja była podyktowana głównie fotografią studyjną, ustawianą. Oczywiście, potrzebowaliśmy nowej jakości w reportażu, ale już wtedy planowaliśmy sesje, o których bez zawodowego macro mogliśmy pomarzyć. Dziś obiektywem macro fotografujemy sporo – całe mniejsze produkty, detale większych, jakieś precyzyjne przekładnie przemysłowe czy drobne elementy elektroniki. W większości te kadry to nic szczególnego, ale wykonaliśmy w tym roku jedną taką sesję, którą bardzo chcemy się pochwalić.

#7: Wielkie moce małego Aleksandra